Відбулася конференція "ПМО-2021"
- Written by Луценко Галина
- Read 2126 times
Протягом 9-10 квітня 2021 року відбулася ІХ Міжнародна науково-методична конференція «Проблеми математичної освіти» (ПМО – 2021), яку цього вперше було проведено в онлайн-режимі.
Серед завдань цьогорічної конференції визначено підтримку наукових і прикладних досліджень в галузі теорії і методики навчання математики, визначення актуальних напрямків удосконалення процесу математичної підготовки молоді в різних ланках освіти, обмін науковою інформацією і практичними здобутками провадження математичної освіти в умовах дистанційного та змішаного навчання, розширення взаємодії між науковцями, навчальними закладами і науковими установами Білорусі, Болгарії, Вірменії, Латвії, Узбекистану, Угорщини, України та інших країн.
Конференція «Проблеми математичної освіти» має багаторічну історію, адже зустрічі математиків-освітян були започатковані ще в 2005 році викладачами кафедри математики та методики навчання математики на чолі з доктором педагогічних наук, професором Ніною Тарасенковою і вже традиційно відбуваються раз на два роки. У 2005 і 2007 роках зібрання мало статус Всеукраїнської науково-методичної конференції. Статус міжнародної конференція «Проблеми математичної освіти» набула в 2009 році, коли до її співорганізаторів долучились Білоруський державний університет (Білорусь) і Пловдивський університет «Паісій Хілендарські» (Болгарія).
Нині співорганізаторами конференції є:
- Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
- Інститут педагогіки НАПН України,
- Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
- Білоруський державний університет (Білорусь),
- Вірменський державний педагогічний університет імені Хачатура Абовяна
- Могильовський державний університет імені А. О. Кулєшова (Білорусь),
- Пловдивський університет «Паісій Хілендарські» (Болгарія),
- Ризький технічний університет (Латвія),
- Факультет імені Апацаі Чере Яноша університету Західної Угорщини,
- Університет Ганса Сельє (Словаччина).
Основними тематичними напрямами роботи цьогорічної конференції було визначено:
- Перспективи реформування математичної освіти в закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти
- Організація навчання математики в початковій ланці НУШ
- Проблеми модернізації математичної освіти у закладах вищої освіти
- Удосконалення математичної та методичної підготовки майбутнього вчителя математики, фізики, інформатики
- Розробка та застосування ІКТ у навчанні дисциплін природничо-математичного циклу
- Міжпредметні зв’язки та STEM-освіта
- Підвищення кваліфікації працюючих учителів математики
- Зарубіжний досвід навчання природничо-математичних дисциплін у різних ланках освіти
У 2021 році до роботи конференції долучилося 120 осіб, у тому числі 10 представників з інших країн. На увагу заслуговує вражаюча географія учасників зібрання. Почесними зарубіжними гостями конференції ПМО стали доктори наук, професори Борислав Лазаров, Добрінка Мілушева-Бойкіна, Васіл Мілушев, Інта Володко, Ріскелді Тургунбаєв та ін. Також серед учасників – провідні фахівці України в галузі теорії та методики навчання математики, доктори педагогічних наук, професори: Світлана Скворцова, Катерина Власенко, Валентина Моторіна, Ольга Чашечникова, Ольга Матяш, Віталій Ачкан, Олександр Школьний та ін., а також випускники наукової школи професора Ніни Тарасенкової.
Під час пленарного засідання професор Борислав Лазаров зупинився на питаннях структурування та ієрархізації змісту навчання з метою побудови інтегрованих курсів. Можливість використання аналогій та узагальнення під час складання математичних задач були темою виступу Добрінки Мілушевої-Бойкіної. Доповідь про навчальний тезаурус дисципліни математичний аналіз та його значення презентував Ріскелді Тургунбаєв. Доповідь про використання потенціалу початкової математичної освіти для забезпечення наступності між початковою і базовою школою представила професор Світлана Скворцова. Про особливості ЗНО з математики доповів Олександр Школьний.
Робота конференції «Проблеми математичної освіти» (ПМО – 2019) тривала два дні, що були, за відгуками її учасників, сповнені цікавими доповідями та плідним спілкуванням під час секційних засідань, спрямованим на висвітлення потреб сучасної математичної освіти та напрямків її модернізації.