Проблеми математичної освіти – погляд дослідників та практиків
- Автор: Луценко Галина
- Прочитано 4248 разів
26-28 жовтня 2017 року відбулося засідання Міжнародної науково-методичної конференції «Проблеми математичної освіти» (ПМО – 2017), що вже всьоме зібрала в Черкасах провідних фахівців у галузі математичної освіти в середній, професійно-технічній та вищій школі.
Чергова конференція була проведена під егідою Міністерства освіти та науки України на базі ННІ інформаційних та освітніх технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького спільно з Інститутом педагогіки НАПН України, Національним педагогічним університетом ім. М. П. Драгоманова (Україна), Білоруським державним університетом (Білорусь), Пловдівським університетом «Пасій Хілендарські» (Болгарія), Могильовським державним університетом імені А. О. Кулєшова (Білорусь), Ризьким технологічним університетом (Латвія), Факультетом імені Апацаі Чере Яноша університету Західної Угорщини (Угорщина) та Університетом Ганса Сельє (Словаччина).
У роботі конференції взяло участь понад 160 осіб, які представляли Національну академію педагогічних наук України, провідні вищі та загальноосвітні навчальні заклади, наукові установи й видавництва України та інших країн.
Робота конференції «Проблеми математичної освіти» відбувалась у форматі пленарного засідання, п'яти секційних засідань, майстер-класу, під час яких обговорювалися наступні питання:
- перспективи реформування математичної освіти в загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах;
- проблеми модернізації математичної освіти у вищих навчальних закладах;
- удосконалення математичної та методичної підготовки майбутнього вчителя математики, фізики та інформатики;
- розробка та застосування ІКТ у навчанні дисциплін природничо-математичного циклу;
- зарубіжний досвід навчання природничо-математичних дисциплін у школі, ПТНЗ та ВНЗ.
Особливий інтерес в учасників конференції викликали доповіді професора Білоруського державного університету Олега Мельникова "Розробка навчальних посібників для позакласної роботи школярів", професора Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова Валентини Бевз "Удосконалення навчального середовища підготовки майбутнього вчителя математики", професора Донбаської державної машинобудівної академії Катерини Власенко "Комп’ютерно-орієнтований супровід навчання вищої математики майбутніх інженерів", професора Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького Ніни Тарасенкової "Компетенізація математичної освіти: сутність та етапи реалізації".
Учасники конференції відзначали особливо гостинну атмосферу, що панувала протягом усіх днів роботи конференції. Організаційний комітет конференції, до складу якого входили викладачі кафедр математики та методики навчання математики, фізики, автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій ННІ інформаційних та освітніх технологій, докладав усіх зусиль для забезпечення належних умов для наукових дискусій. Свідченням цього стали жваві обговорення непростих питань модернізації української шкільної та вищої освіти, до яких долучались і знані науковці, і молоді дослідники, які здійснюють лише перші кроки в науці.
Слід відзначити також активну участь в роботі конференції учителів загальноосвітніх навчальних закладів, що є свідченням високої практичної значущості результатів, представлених на цьому зібранні. Справжнім подарунком для вчителів – учасників конференції став майстер-клас, проведений професором Валентиною Бевз.
Завдяки інформаційній підтримці, що була надана конференції викладачами кафедри автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій, свої відеодоповіді змогли презентувати учасники з Вірменії.
Усі матеріали конференції доступні для перегляду на сайті ПМО-2017 за посиланням http://pme.ikto.net.